***

Hej allihopa.
Vet inte hur mycket ni har saknat mina inlägg, men har inte riktigt haft lust och ork med detta nu. Jag antar att ni alla förstår varför. Tänkte inte skriva nåt om olyckan direkt, men om ni undrar över nåt så är det bara att fråga så svarar jag mer än gärna.
Idag har jag iaf varit på första återbesöket på lassarettet. Röntgade fingret bara. Om 2 veckor ung ska jag tillbaka och kolla bäckenet. Så håll alla tummar ni har att det ser bra ut så jag kan få börja belasta höger ben snart.
Fingret då. Är ju leden längst ut på högra lillfingret som gick sönder i krocken. Blev som sagt röntgad och så fick jag prata med läkaren som jag hade när jag låg på ortopeden. Han är verkligen jättebra. =)
Fick iaf lov att ta av skenan jag har haft på fingret under dagtid, men jag ska fortsätta ha den nattetid i ca 2 veckor till. Fingret ser rätt så krokigt ut och när jag försöker böja det så händer det inte så mycket alls. Förmodligen kommer det inte att bli helt ok utan kommer vara lite krokigt och stelt för alltid. Men det kan jag faktiskt leva med.
Kunde ha varit tusen gånger värre. Såklart glömde jag ju fråga om armbågen. Har haft en del besvär med den. Det hade ju åkt in en del glassplitter i den som dom fick gräva ut men det känns som att något inte är riktigt rätt ändå. Den är varm hela tiden och så är det en knöl på den. Kommer jag emot nånstans gör det riktigt ont oxå. Så måste be dom kolla på det nästa gång.
Revbenen verkar iaf gå åt rätt håll. Var ju 5 st som hade gått av och det är ingen höjdare vill jag lova. Vissa dagar känns dom mer än andra, men det är iaf mkt bättre. 
Annars händer det inte så mkt. Dagarna rullar sakta på. Är ganska segt att ligga hemma och inte kunna ta sig nånstans själv eller kunna göra spec mycket. Har ju fått en rullstol iaf som jag kan ha i stallet och det betyder ju att jag kan vara med lite iaf. Saknar hästarna och stallet ganska mycket. Är ju van att vara där varje dag och nu har jag väl varit där 3 eller 4 ggr sedan olyckan för 5 veckor sedan. Ska försöka ta mig ut och pyssla lite med Erik nån dag. Han är ju lagon i storlek så jag kan sitta i rullstolen och borsta o greja lite. 
Just ja. Frågade även läkaren idag om jag får åka till Göteborg den 26e feb och gå på Göteborg Horse Show. Han tyckte absolut att jag skulle åka.  Så mamma ringde direkt och bokade biljetter till henne och mej. Bokade rullstolsbiljett så kan jag ha med den och sitta i. Blir ju ganska jobbigt att hoppa runt på kryckorna en hel dag och jag tror det blir svårt att sitta i dom vanliga stolarna utan armstöd och sånt när man hela tiden måste sitta lite lutad åt vänster för att inte belasta höger sida. Ska även försöka få tag i en biljett till Nina. Ska bli kanonkul. Skönt att ha något att se fram emot oxå när man ligger hemma.
Vill bara passa på att tacka alla som har ställt upp nu efter allt som har hänt! Alla släktingar, Familj och Vänner!
Tack!
Ha det bra! 

Kommentarer
Postat av: Far

Bra att du är tillbaks på bloggen

2011-02-16 @ 06:38:26
Postat av: Kina

Härligt Sandra!!! Skönt att höra att du kör på, envishet är en jävligt bra egenskap, eller hur? ;-)

Jag är sjukt imponerad av hur du tacklar det jobbiga som hände och jag åller alla tummar jag har för att rehaben ska gå klockrent!

Stora kramar och jag hoppas att vi ses på Scandinavium!!

2011-02-16 @ 08:21:17
URL: http://kina-valasen.blogspot.com
Postat av: Petra

Härligt att du är tillbaka gumman!

Puss!

2011-02-16 @ 12:26:11
URL: http://p3tr4.blogg.se/
Postat av: Brusella

Tävling! - Vinn ett HORSEWEAR underblanket !

http://brusella.blogg.se/2011/january/vinn-ett-horsewear-underblanket.html#comment

2011-02-16 @ 17:40:01
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt! Då ses vi i Skandinavium!!!

2011-02-16 @ 23:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0