Måndag

Nu har jag ju alldeles glömt bort att uppdatera er om vad läkaren sa i torsdags. 
Var mest positivt kan man väl säga. Blev röntgad vid halv 11 och sedan fick jag och Petra(som var gullig och skjusade och hängde med som sällskap) sitta uppe i väntrummet på ortopeden till 20 över 1. Seegt.
Fick träffa samma doktor igen iaf och han visade på en modell typ hur frakturen o allt sitter i bäckenet. Kan inte riktigt förklara men åt ena hållet går det ner i gropen där lårbenet sitter och så går det typ uppåt åt andra hållet med. Vet inte om ni fattar men.. 
Det läker i vilket fall som det ska! =) Skönt. Fortfarande ett antal månader (vet ej hur länge men allra minst 2-3) kvar innan det har läkt helt men det läker i rätt läge och ser så bra ut som det kan iaf.
Det enda som var lite negativt är att brosket oxå har gått sönder i gropen där benet är och brosk läker ju inte, så ingen vet hur det kommer att påverka i framtiden. Kanske lite, kanske mycket, kanske inget alls. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.
Ingen ridning än på ett tag alltså. Suck. Jag får rida när jag är smärfri sa han, och det kan nog ta ett tag till med tanke på att det inte är läkt än. Blää på de. Har inte i hela mitt liv varit utan ridningen så länge, och det är trååkigt. 
Jaja. Nu ska jag iaf sakta börja belasta benet. Ta några steg utan kryckor inomhus och tynga lite smått när jag går och står. Ska sakta sakta trappa upp belastningen under minst en månad o så ska jag på återbesök om ca 2 månader.
Jag kommer även få börja jobba om försäkringskassan hjälper till att fixa med transport till och från jobbet. Kommer få lite anpassade timmar i början så jag inte behöver jobba 9 timmars pass första tiden. Ska bli skönt att komma ut o träffa lite folk. Har ju mest suttit hemma i lägenheten hela veckorna.
I helgen har det faktiskt blivit lite shopping. På lördagen hängde jag med mamma o pappa på loppis och till svenska hem. Köpte lite smått o gott bl a en ascool fruktsnurra. Ska ta bilder på helgens inköp sen och lägga upp här.
Igår fick jag med älsklingen till Örebro på en shoppingrunda. Han hängde till o med på i 2! hästaffärer.. Inte dåligt.. 
Blev en piké och en långärmad tröja att rida i från hööks, en tröja från only och en del saker till katterna och Mini. Håller visst på och handlar massa ridkläder fast jag inte ens kan rida. Undra om det beror på att man är sugen på att komma igång? 
Nu ska jag ta tag i lite saker här hemma. Men återkommer med bilder. Sitter vid fel dator just nu.
Kör lite dagens citat igen: *Livet är som en brustablett - det löser sig*
Ha de bra 

Kommentarer
Postat av: dressyrteam-3 satsande dressyrtyttare

massa uppdatering, och bilder!

även tävlingar !



följ oss gärna via bloglovin så följer vi dig!

http://dressyrteam.blogg.se

2011-03-07 @ 15:47:10
URL: http://dressyrteam.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fina bilder!:D

2011-04-25 @ 00:00:09
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/
Postat av: Amelie

Vilken fin häst :)



Vi har en tävling på vår blogg om ett presentkort värt 500kr från Jumpinn! De har webshop, jumpinn.se! Anmäl dig gärna och lycka till om du gör det! :)

http://ourhorses.blogg.se/2011/november/bloggtavling-vinn-ett-presentkort-pa-jump-i.html#comment

2011-11-19 @ 10:30:05
URL: http://ourhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0